F1 Hrek : A Toyotnak egyelre nincs magyarzata |
A Toyotnak egyelre nincs magyarzata
Br Mrton 2006.03.13. 14:31
A Toyota technikai igazgatja, Mike Gascoyne bevallotta, csapatt megrztk a szezonnyit Bahreini Nagydjon trtntek. Br a japn grda mr novemberben tesztelte j modelljt, a TF106-os igencsak elbukott, melyre egyelre nem tallnak magyarzatot.
 |
Jarno Trulli / Toyota |
Forrs: Toyota F1 Media |
Annak ellenre, hogy a klni bzis alakulat a Forma-1 egyik legnagyobb pnzkltje, mind az idmrn, mind pedig a versenyen csnyn elbukott Bahreinben. Ralf Schumacher a 14., mg mrkatrsa Jarno Trulli a 16. helyen vgzett.
A Toyota volt a mezny els olyan csapata, mely bemutatta 2006-os modelljt, melytl mindenkppen j szereplst vrtak, klnsen az vad els megmrettetsein.
A csapat technikai igazgatja, Mike Gascoyne a tapads hinyt okolja a trtntekrt, m valljuk be, ez igen gyenge magyarzatnak tnik. Jllehet a Toyota a tavalyi v vgn elhagyta egykori beszlltjt, s Michelinrl Bridgestone-ra vltott, m a japnok partnercsapatai a Ferrari s a Williams is versenykpesnek bizonyultak.
„Egy kicsit zavarban vagyunk” – mondta Gascoyne. „Mr a tli tesztek sorn is tudtuk, hogy kszkdni fogunk a tapadssal, azonban olyan szinten lltunk, mint a Williams – mg taln gyorsabbnak is bizonyultunk.”
„Azonban a htvgn egyszeren nem volt tapadsunk. Hasznlt abroncsaink szinte jnak tntek a versenyt kveten. Egyszeren nem tudtunk olyan krlmnyeket teremteni, hogy kihozzuk bellk a maximumot.”
„Az sszes Bridgestone-os csapat kszkdtt a tli idszak alatt, azonban arra szmtottunk, hogy a melegebb aszfalt miatt jobban fogunk itt szerepelni. Br a Williams ezt megcsinlta, mi nem tudtuk. Versenyzink elmondtk, szinte semmi tapadsa nem volt az autnak.”
„Nehz megrteni. Piltink elmesltk, hogy a kanyarbl kijvet a kiprgsgtl azonnal megfogta az abroncsokat, mert egyszeren nem tapadtak. rtetlenl llunk a problma eltt” – magyarzta a szakember. „Rengeteget fejlesztettnk az autn, az j aerodinamikai csomag is sokat dobott a teljestmnyen. Elgedetten rkeztnk meg Bahreinbe, m az abroncsaink nem tettk lehetv a j szereplst.”
Gascoyne azt is elmondta, a Bridgestone sem tallt magyarzatot a problmra, m a brit szakember tisztzta, nem a japnokat akarja okolni gyenge teljestmnyk miatt.
„A Bridgestone sem rti a helyzetet, m bzunk benne, hogy a tbbi csapat adatait kielemezve, meg tudjk majd mondani, mit csinltunk rosszul” – folytatta. „A tavalyi vben mr vilgoss vlt, hogy autink sokkal kmletesebben bnnak az abroncsokkal, gy fordulhatott el tbbszr olyan, hogy sokkal puhbb gumikat tehettnk fel, mint ellenfeleink. Azonban most gy tnik, ez nem fekszik annyira a Bridgestone-nak.”
„Tovbb kell folytatnunk a tesztelst. Taln puhbb keverkekkel kellene futnunk, mert most olyan gumikat tettnk fel, mint amikkel a Ferrarik is versenyeztek. Azonban ezzel nem ment jl az aut. Nem volt tapadsunk, gy rengeteg munka vr rnk.”
„Ez nem a Bridgestone hibja, k miden segtsget megadnak neknk. Egyszeren nem tudom, mi a gond” – magyarzta Gascoyne. „Br az autval semmi problma nincs, versenyznk elmondtk, majdnem felreplt az aut, mert nem volt tapadsa. rdekesen nyilatkoztak, mert mindennel meg voltak elgedve, csak a tapadssal nem.”
A Toyotnak mr nincs ideje a kvetkez verseny eltt tesztelni, hiszen a Malj Nagydj ezen a hten kerl megrendezsre.
|