j idmr rendszer
Br Mrton 2006.03.12. 18:54
Kivlan debtlt az j idmr rendszer!
A csapatok hatrtalanul lveztk a szombaton Bahreinben debtl j, kitses rendszeren alapul idmrt, mely a vrakozsoknl jval nagyobb izgalmakat hozott, klnsen Kimi Raikknen balesett kveten, mikor alig lehetett mozdulni a plyn.
A hrom rszbl ll idmr edzs els felvonsa is tartogatott nmi meglepetst, klnsen azutn, hogy a trninget Kimi Raikknen balesete miatt meg kellett lltani. Mivel az lmenk kivrsra jtszottak, hatalmas tumultus alakult ki, mikor ismt megnyitottk a boxutct, melynek eredmnyekppen megszletett az els komoly meglepets: Ralf Schumacher nem jutott be a msodik krbe.
A mindent eldnt 20 perces trning is izgalmas volt, hiszen folyamatos harcot lthattunk a pole pozcirt, melyet vgl a Ferrari htszeres vilgbajnoka, Michael Schumacher zsebelt be. Vgeredmnyben teht az j szisztma hozta a vrt eredmnyt, hiszen hossz vek utn elszr, ismt izgalmakkal teli egyrs kvalifikcit lthattunk.
A Honda Racing gyvezet igazgatja, Nick Fry a kvetkezket mondta: „Mg mindig 120-as a pulzusom. Az idmr els felvonsa roppant izgalmas, de egyben fantasztikus is volt. Kimi balesete komoly pnikot okozott a csapatnl, azonnal megnztk a stratgikat – de gy utlag mr azt mondom, lvezetes volt.”
„Biztos vagyok benne, hogy ez mg rengetegszer meg fog ismtldni, de ppen ennek rdekben lett kialaktva az j rendszer. Azonban ne felejtsk el, hogy ez mg csak a kezdet. Lehetnek mg vltoztatsok, s taln a televzi trsasgoknak is lesznek tleteik, hogy mg jobb tegyk a rendszert.”
A Williams istll nvadja, Sir Frank Williams gy folytatta: „Remek volt. Minden eddiginl tbb aut volt egyszerre a plyn. Mg az utols 20 perces trning is izgalmas s lvezetes volt. Ez egyfajta mentlis teszt volt, hogy kitalljuk, a tbbiek pontosan mit is csinlnak. Mrnkeink szmra sem volt nny a helyzet, hiszen rtelmeznik kellett a tbbiek stratgijt is, hogy vajon ellenfeleink mennyi zemanyaggal futnak. Felettbb rdekes volt.”
Williams azonban gy gondolja, az utols 20 perces trningen mg egy kicsit csiszolni kellene, ugyanis a versenyzk a legtbb idt azzal tltttk, hogy minl tbb zemanyagot gessenek el tankjukbl.
„Ez attl fgg, hogy az ember szereti-e, ha az utols tz versenyz a rendes tempnl 8 msodperccel lassabban krz, elzsi ksrlet nlkl. Ezt nem kritiknak szmon, csak feleslegesnek tarom. Azonban, ha ettl lesz sikeres az edzs, m legyen.”
A Renault fmrnke, Pat Symonds szerint a csapatok a kvetkez versenyre talakthatjk az idmrre sznt stratgijukat – klnsen a Raikknen balesete utni piros zszl miatt, mely rmutatott arra, hogy az edzs elejn teljestett biztonsgi gyorskr kifizetd lehet.
„A barcelonai tesztek sorn tbb teljes idmr szimulcit elvgeztnk, m szombaton rengeteget tanultunk” – mondta Symonds. „Korbban is beszltnk mr a biztonsgi krkrl, azonban elvetettk az tletet, mert a motorral sprolnunk kell. Szval, ha az ember bevllalja, akkor mshol kell visszafognia magt, ugyanis a pnteki s szombati edzseken korltozva vagyunk.”
„A htvgt kveten kirtkeljk majd a helyzetet, s taln arra a kvetkeztetsre fogunk jutni, hogy pnteken, illetve szombaton egy kicsivel kevesebb krt tesznk majd meg, gy sprolva meg nhnyat az idmrre, ott is inkbb a msodik krre.
|